Actualitat

Entre Tallers i Museus proposa redescobrir l’artesania i els oficis artesans als museus de la ciutat de Barcelona a través de masterclasses i demostracions pràctiques. Els propis artesans i artesanes treballaran en directe diferents disciplines vinculades als fons i col·leccions dels museus. Activitat organitzada per l’ICUB i l’A-FAD.

Diumenge 6 de Maig a Barcelona. Dues sessions: d’11.00h a 12.15h i de 13.00 a 14.15h.

La festa de les serps

Què deuen tenir a veure la religió i l’herpetologia? A la localitat italiana de Cocullo, als Apenins, tot i més. I és que allà celebren una festa patronal en honor al seu patró, san Domenico Abate o san Domenico di Sora, portant en processó una imatge... coberta de serps!

El cicle 'Sherpa Sonor' porta els sons del món al museu... i a les Biblioteques

El Tarlà de l'Argenteria

És una de les tradicions més conegudes entre els habitants de Girona, que cada any veuen com, durant les festes de Primavera, pels volts del 23 d’abril, apareix penjat entre dues balconades d’un carrer de la ciutat un ninot que fa giravolts i equilibris. Sabeu què té a veure amb la ciutat de Barcelona aquest personatge peculiar?

Festa de la Mare de Déu de Montserrat

El 27 d’abril se celebra la festa de la Mare de Deú de Montserrat. Sabeu quan va ser declarada patrona de Catalunya? Coneixeu les llegendes que envolten la troballa de la imatge? I us han explicat algun cop que durant un temps la imatge va ser a Barcelona?

​Barcelona celebra, el 8 d'abril, la Diada Internacional del Poble Gitano

Posar en valor la cultura gitana i reconéixer la seva valuosa aportació a la història i la cultura de la nostra ciutat. És l'objectiu del programa d'actes organitzat a la ciutat el 8 d'abril, coincidint amb la Diada Internacional del Poble Gitano.

Songkran o l’any nou passat per aigua dels tailandesos

Quatre xerrades per conéixer millor la guerra d'Ifni i la vida al Sàhara

Montjuïc, un llibre obert

Aquest any en el marc de la diada de Sant Jordi, les biblioteques del Parc de Montjuïc s’han coordinat per col·laborar en una activitat conjunta: Montjuïc, un llibre obert.

Pàgines