Actualitat

El 'Som Cultura Popular 2018' acull la presentació del llibre del Museu Etnològic

Catàleg Museu Etnològic de Barcelona

Sant Antoni: dels Tres Tombs a la Santantonà

Via Cultura Popular - lameva.barcelona.cat

Hogmanay: Cap d'Any a l'escocesa

Hogmanay

Qui ha estat el primer visitant que ha entrar a casa vostra aquest 2018? Potser vosaltres no us hi heu fixat gaire però, per a un escocés, és força important. És una de les tradicions del Hogmanay, una festa que, per a aquest poble, és fins i tot més important que el mateix Nadal.

Up Helly-Aa o el retorn dels víkings

Vikings

El sentit de l’humor. És universal?

Humor universal

Festes de Jul: Els Nadals vikings

Festes de Jul

Coincidint amb el solstici d'hivern, els pobles del Nord d'Europa celebren una festa tradicional que ha acabat assimilada amb el Nadal, però que encara avui deixa veure la seva empremta en la celebració cristiana, imprimint un caràcter singular a les festivitats pròpies d'aquesta època.

Ifni. La mili dels catalans a l'Àfrica

Ifni

Santa Llúcia: la gran festa del nord d'Europa

Santa Llúcia Suècia

La tradició més globalitzada, al Voodoo Ouidah Festival

Vodú Benin

Hanukkà o la Festa de les llums

Hanukkà

Les comunitats jueves d’arreu del món celebren del 12 al 20 de desembre la festa de Hanukkà, també coneguda com la Festa de les llums. I és que la llum produïda per una làmpada té molt a veure amb aquesta celebració, igual que la història del poble jueu.

Els gaoshan o yuanzhumin, els indígenes de Taiwan

Família gaoshan, 1897

Thanksgiving: una tradició europea que va fer fortuna als EUA

Thanksgiving