Actualitat

El cicle De l’imaginat al tangible continua al Museu Etnològic - Museu de Cultures del Món de Barcelona.

L'esperit nadalenc arriba el divendres, 16 de desembre, al Museu de Cultures del Món, que acollirà a partir d'aquesta data un pessebre de gran format en el qual les figures tindran una mida gairebé natural. No us el perdeu, que hi haurà sorpreses!

No hi ha una manera millor de celebrar el Nadal que fer-ho... amb bona música. És el que us proposa el Museu de Cultures del Món que, el diumenge, 18 de desembre, es converteix en escenari d'una actuació de la Cobla Catalana dels Sons Essencials que dirigeix Marcel Casellas.

“Museus, Diversitat Funcional i Comunitat”, una iniciativa que s’ha desenvolupat com a prova pilot a diversos espais de la ciutat obtenint grans resultats.

A l'exposició Ikunde s'ha reservat un espai per mostrar algunes peces singulars, que il·lustren el caràcter de l'aventura colonial espanyola a l'Àfrica equatorial.

Molts veïns i veïnes de la localitat d'Arenys de Mar, a la comarca del Maresme, encara recorden una tradició tan antiga com curiosa que ha acabat per desaparèixer en favor de la salut: la Mare de Déu Fumadora

El pròxim 1 de desembre, s’inaugura l’exposició “Diàlegs amb Àfrica. La memòria dels objectes” al Museu de Cultures del Món de Barcelona (C/ Montcada, 12).

Un any més s'acosta la diada de Sant Andreu. A diverses poblacions catalanes, als darrers dies de novembre, se celebra la Festa Major en honor al seu patró, Sant Andreu.

El lloc on avui s'alça l'edifici del Museu Etnològic va ser el centre de reunió de la Colla de l'Arròs, una associació lúdica i gastronòmica que es va fer força influent a la Barcelona del segle XIX.

La societat de consum occidental té una immensa capacitat de fagocitar elements d’altres cultures, i d’absorbir-los com un producte d’oci més.

El 16 de desembre de 2016, a les 19.00 h. Museu de Cultures del Món: Presentació del nou llibre d'Amadeu Carbó.

El Museu de Cultures del Món continua amb el cicle d’activitats per aprofundir en la temàtica de la seva exposició temporal “IKUNDE. Barcelona, metròpoli colonial”.

Pàgines