Krampusnacht o la cara més fosca del Nadal

Krampus

A casa nostra, el Nadal és un temps de pau i bons sentiments, lliure (o gairebé), d'elements malèfics. No passa el mateix en algunes zones del centre d'Europa, on el cicle festiu del Nadal inclou una presència aterridora. Heu sentit a parlar mai del Krampus?

Nadal Etnològic!

Nadal Etnológic

Un Nadal amb jocs i animals al Museu Etnològic de Cultures del Món de Barcelona

Sant Martí: arcs, cavalls i un estiuet

Sant Martí

Té el seu propi arc, la seva festa converteix el final de la tardor en un període estival i és patró de la cavalleria i les bèsties de peu rodó. L'11 de novembre se celebra Sant Martí, en record d'un sant força venerat a França i amb molt de predicament, també, a Catalunya.

TEDx: idees que creixen i es comparteixen als Jardins de Laribal

TED Laribal

'BCNGuies!': una trobada sobre Barcelona i els qui l'expliquen

Les Cares de Barcelona

Quantes cares té Barcelona? I com les expliquem als qui la visiten? Se'n parlarà a la trobada BCNGuies! que organitza el Museu Etnològic a la seu del passeig de Santa Madrona, a Montjuïc, el 19 de novembre.

Les reserves indígenes del Brasil, sota el pes de l’agronegoci i la mineria

Indígenes a Rio Negro Brasil

Projecte: “Barcelona com a escenari de bodes”

Bcn ciutat amor

El Museu de Cultures del Món acull la 'I Jornada de l'escriptor africà'

Jornades Àfrica

La Nit de Guy Fawkes o quan la història esdevé tradició

Guy Fawkes

Un episodi de la història d'Anglaterra ha inspirat una tradició que, més de 400 anys després, se segueix celebrant, amb foc i pólvora, al Regne Unit. El 5 de novembre, és la Nit de Guy Fawkes, també coneguda com la Bonfire Night o Nit de les Fogueres.

El projecte SWICH BCN o la importància de l'objecte

Projecte Swich