Darreres sessions de l’Imaginat al Tangible

El cicle De l’imaginat al tangible continua al Museu Etnològic - Museu de Cultures del Món de Barcelona.

Aquesta proposta que va començar al mes de setembre amb la conferència de l’Antropòleg Tim Ingold, vol aprofundir i reflexionar al voltant de la societat. Proposa l'exercici de presentar idees abstractes que ens ajudin a reflexionar sobre la realitat on vivim, immediata, concreta i material.

Realitzar aquests exercicis permetrà que preguntes que sovint es queden en l'àmbit acadèmic arribin a un públic interessat en aquests temes que l'afecten directament.

Així, el cicle continuarà la seva marxa oferint l'oportunitat d'aprofundir i reflexionar sobre temàtiques complexes que ens serveixen per a pensar sobre la nostra vida i la societat on vivim.

Veniu al museu i participeu de les dues darreres conferències!

> Dimarts 13 de desembre- 19.00 h

Conferència performàtica

Raquel Tomàs ens oferirà el resultat d'una recerca artística que du a terme a Catalunya i a Mèxic des de fa gairebé cinc anys, que presenta a través d'un joc teatral i que ens permet dur a la contemporaneïtat l'univers dels exvots, per reflexionar sobre les necessitats i els desitjos humans i les esperances que es satisfacin, encara que sigui a través de poders sobrenaturals.

> Dimarts 10 de gener del 2017- 19.00 h

Conferència debat

El professor Manuel Delgado, presentarà en clau política i actual una qüestió clàssica tant de l'antropologia com de la filosofia: són les idees les que condicionen la realitat material o a l'inrevés? En una defensa del materialisme, explicarà per què els valors per si mateixos no poden transformar la societat.

Lloc:
Museu de Cultures del Món